*امیدمافی/ بمب سی‌ساله خنثی شد تا بویناکی بازار مکاره بیشتر مشام را آزار دهد.

إِلَی اللِّقَاء یا عَزیزی!
آناتومی وداع سیم‌خارداری با نگاه دورو

۱-در حالی‌که از رزمگاه سرخ‌ها مداوم خبر می‌رسید رضا درویش و دار و دسته‌اش در برابر دلارهای قطری‌ها ‌ایستادگی کرده و شماره ۳ خود را به سهولت رها نخواهند کرد، ناگهان صدایی بم به زبان عربی در میزانسن خبرها یله کرد. صدایی ناآشنا متعلق به مدیر باشگاه متمول الوکره که از پیوستن سیم خاردار قطری به این تیم خبر داد. خبری که هرزآب‌های بیشتری را به گودال کابوس‌های درویش ریخت. حتی اگر سکاندار مغموم برای این ناکامی نه چندان کوچک، توجیه اقتصادی داشته باشد.

۲- عبدالکریم حسن الحاج فضل الله. بُرناترین توپچی تاریخ باشگاه‌های آسیا که چند ماه پیش با دود کردن اسپند به پرسپولیس قدم گذاشت و اتفاقاً نقش مؤثری در ترکتازی قرمزها در نیم فصل دوم لیگ ایفا کرد، پس از ۱۵ نمایش به سیاق دیگر تفنگداران نارفیق، هوای آلوده، سرسام ترافیک، زنجموره همسر و ضجه مویه مادر را بهانه کرد تا زین پس جنگیدن و جهیدن در سرزمین مادری را در دستور کار خویش قرار دهد. او که نخستین بار زیر باران تند اردیبهشت از خوش نگذشتن روزهایش در پایتخت ایران شکوه کرده بود، آن‌قدر لغز خواند و رفتن را لقلقه زبانش کرد که باشگاه مغبونِ فصل نقل و انتقالات سیراب از سراب، به مفارقت بک چپ رعناتر از تابستان رضایت داد تا با شرمساری بیشتر به روزهای پیش رو بنگرد. نامبروان آسیا در سال ۲٠۱۸ ابتدای هفته برای آخرین بار به تهران سفر کرده و اسباب و اثاثیه خود را به دوحه خواهد برد تا فصلی جدید از دفتر فوتبالی‌اش را در خرماپزان آن سوی آب ورق بزند. او در برابر کامنت‌های رمانتیک دوآتشه‌های احساساتی کمترین واکنشی از خود نشان نداد تا خارهای خاطره در دستانش فرو نرود و با طیب خاطر همه چیز را در یک جمله بسنده کند؛ إِلَی اللِّقَاء یا عَزیزی!

۳-حضور در گردان سرخ اما باوجود نگاه تیره حسن برای او دستاوردهای بسیاری داشت و پرسپولیس سکوی پرتاب مهره تنومندی شد که پس از حذف قطر از جام جهانی ۲٠۲۲ به طرز مذبوحانه‌ای از تیم ملی کنار گذاشته شد تا تقاص یک دیالوگ بودار در فضای مجازی را دهد و بر سر نخواستنش جنگ در بگیرد. عبدالکریم حسن اما در فترت و عسرت از راه میانبر برای بازگشت دوباره به لیگ ستارگان بهره گرفت و پس از انجام ۲۱ بازی برای الجهرا در خاموشی و فراموشی، سر از پرسپولیس درآورد و تحت امر اوسمار ویرا جام را بالای سر برد تا باردیگر با ایجنت‌های قطری محشور شود و بی‌آنکه گلوی سرنوشت را فشار دهد سر از الوکره درآورد. جا مانده دیروز، جا خوش کرده امروز. این فرجام ستاره‌ای با نگاهی دو رو و دورنگ بود.

۴-اینک معاهده باشگاه سرخ‌‎نشان با باشگاه الوکره منعقد شده تا عبدالکریم حسن به خواسته خود برسد و به تُنگ تَنگ آمالش برگردد. گفته می‌شود مجوز انتقال عبدالکریم در ازای پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر شده. ایضاً باشگاه الوکره میزبانی رایگان از اردوی پرسپولیس در کشور قطر را متقبل شده. دشداشه‌پوش‌ها همچنین وعده داده‌اند باشگاه الوکره در صورت قهرمانی در فصل آتی لیگ، مبلغ ۱۴۰ هزار دلار به حساب قرمزها واریز کنند. توافقی که شاید در وانفسای مصائبِ مالی گلخنده‌ای بر لبان مدیران باشگاه بنشاند و چند روزی کامشان را شیرین کند. این حلاوت اما به تلخی خواهد گرایید، اگر جایگزین مناسبی برای حسن پیدا نشود و چپ پرسپولیس در هفته‌های پرتنش لیگ به اغما رود. آیا آن وقت مدیرانِ الکی خوش بااندیشه‌های خام، پاسخی برای تنویر و نه تشویش افکار عمومی خواهند داشت؟

۵-پوشه گلادیاتور ۱۸۳ سانتی‌متری کنار گذاشته شده و یحتمل حضرات سر برشانه دلارهای قطری‌ها خواب مردادی آرامی را تجربه می‌کنند. آن‌ها که به اندازه نشستن کبوتری سیاه پشت پنجره سرخ، فرصت بال گشایی یافتند. وقتی تابستان به پاییز نزدیک است و برگریزان دیگری در راه، لابد گریزی ندارند جز آنکه چون تیر از چله تنهایی رها شوند و نسخه‌ای برای جای خالی برگ‌های برنده‌ از دست رفته بپیچند که آینده با لباس سیاه و چهره‌ای برافروخته روبه‌رویشان نشسته است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.